Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Αστεράκι

Ιούνιος 1984, Μονακό
Η βροχή που έδερνε το Πριγκηπάτο κείνη τη μέρα ήταν πρωτόγνωρη σε ένταση και διάρκεια. Ήταν αρχές καλοκαιριού και το θέρετρο της κυανής ακτής δεν είχε συνηθίσει σε τέτοια φαινόμενα. Σε βροχή ήταν, όμως, καλο-μαθημένοι οι οδηγοί F1 που ξεκίνησαν το ομώνυμο Grand Prix χωρίς αναστολές.

Όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρούνε τα πατήματά τους με τα εξαιρετικά δύστροπα μονοθέσια. Είχαν να διαχειριστούν τα αφηνιασμένα άλογα των V6 ή V8 τουρμπάτων κινητήρων από μόλις 1.5-1.6 λίτρα. Ωστόσο ένα μονοθέσιο μοιάζει να κινείται υπερβολικά παράταιρα σε σχέση με τα υπόλοιπα. Υπερβολικά γρήγορα. Ήδη στον 19ο γύρο, απ' την 13η θέση της εκκίνησης, θα προσπερνούσε τον πολύ Νίκι Λάουντα της McLaren που γυρνούσε 2ος ως εκείνη τη στιγμή, και μανιασμένα ορμούσε να καλύψει και τη διαφορά από τον 1ο Αλέν Προστ!

Κινούμενος 4 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα στο γύρο από κάθε άλλον, έφτασε και προσπέρασε στον 32ο γύρο "για πλάκα" τον επονομαζόμενο και "Καθηγητή" και μεγάλη ελπίδα της McLaren για τον τίτλο. Ο αγώνας πήγαινε για ..strip-show! Κανείς δεν μπορούσε να νοήσει αυτό που γινότανε. Ένας οδηγός 24 χρόνων, μόλις στο 6ο GP της καριέρας του, με ένα τριτοκλασάτο μονοθέσιο, υπό καταρρακτώδη βροχή, να οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε διασυρμό όλο το grid της F1. Ήταν αφύσικο, πρωτόγνωρο, ήταν αχώνευτο..

Ο αγώνας διεκόπει "για λόγους ασφαλείας" στον ίδιο κιόλας γύρο. Και οι κανονισμοί που υπαγορεύουν ότι ως σειρά τερματισμού σε περίπτωση διακοπής του αγώνα μετράει αυτή του προηγούμενου γύρου, στέρησαν από τον Ayrton Senna και την ομάδα της Toleman την 1η του νίκη της καριέρας του, στο διασημότερο Grand Prix του κόσμου, το Μονακό.

Η 1η νίκη της καριέρας του ήρθε με ένα χρόνο καθυστέρηση, στο Πορτογαλικό Grand Prix του 1985 με την ομάδα της Lotus Renault, πάλι υπό βροχή (έτσι, για να αποδείξει ότι εκείνη η εμφάνιση στο Μονακό μόνο τυχαία δεν ήταν), εκκινώντας από την Pole Position (κι αυτή 1η της καριέρας του). Ο 2ος εκείνου του αγώνα (Μικέλε Αλμπορέτο) τερμάτισε ένα ολόκληρο λεπτό μετά...

Στη μετέπειτα καριέρα του θα πετύχαινε 6 νίκες στο Μονακό (εκ των οποίων οι 5 συνεχόμενες τις χρονιές 1989-93), ρεκόρ που κρατάει ακόμα μέχρι σήμερα, 41 νίκες συνολικά σε GP και 65 Pole Positions (σε 161 συμμετοχές), οδηγώντας 10 χρόνια για 4 ομάδες.



Όλοι, άσχετοι και μη, θυμόμαστε τη μέρα που έφυγε. Και πώς να μην.. Φέτος, ωστόσο, είπα να θυμηθώ τη μέρα που γεννήθηκε.
Σαν σήμερα ένα αστεράκι κατέβαινε στη γη. Μια τεράστια ψυχή, που έλαμψε και συνεχίζει ν' ακτινοβολεί και να εμπνέει.

Ayrton Senna, 21/3/1960

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου