Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Jolene


Κάποτε, πίσω στα μακρινά χρόνια του '70, ο σύζυγος της Dolly Parton (πολυτάλαντη τραγουδοποιός της country και ηθοποιός, από το Τενεσί) γοητεύτηκε από μια κοκκινομάλλα υπάλληλο τραπέζης στο Νάσβιλ που τον φλέρταρε έντονα. Ευάλωτος καθώς ήταν, άρχισε να πυκνώνει τις επισκέψεις του στο εν λόγω υποκατάστημα..

Μήνες αργότερα, μετά από μια συναυλία της, ένα μικρό κοκκινομάλλικο κοριτσάκι πλησίασε τη Dolly Parton και της ζήτησε αυτόγραφο.
Πώς σε λένε χρυσό μου; Κι εκείνη αποκρίθηκε, Jolene. Και τότε η Dolly είπε, λοιπόν, Jolene, Jolene, Jolene. Τι όμορφο όνομα..! Σχεδόν μοιάζει με τραγούδι. Ε, λοιπόν, θα γράψω ένα τραγούδι γι' αυτό.

Jolene, Jolene, μη.. σε ικετεύω.. μη σε παρακαλώ, μη μου πάρεις τον άντρα μου! Jolene, Jolene, σε παρακαλώ μη μου τον πάρεις επειδή και μόνο μπορείς..
Υπεράνω σύγκρισης η ομορφιά σου, με τις πυρόξανθες μπούκλες στα καστανέρυθρα μαλλιά σου, το αλαβάστρινο σώμα σου και τα σμαραγδένια μάτια σου. Άνοιξη μοσχοβολά το χαμόγελό σου, σα καλοκαιρινή βροχή η φωνή σου.. Πώς να συγκριθώ μαζί σου, Jolene..
Δεν περνά νύχτα που να μην αναφέρει τ' όνομά σου και κάτι να κάνω δε μπορώ να μην κλαίω, Jolene. Και ναι, μπορώ να καταλάβω πόσο εύκολα μπορείς να μου τον πάρεις.. μα δεν ξέρεις τι σημαίνει εκείνος για μένα, Jolene!
Εσύ μπορείς να έχεις όποιον θες, μα εγώ δε θα μπορέσω να αγαπήσω ποτέ ξανά.. είναι ο μοναδικός για μένα, Jolene. Και σου κάνω τώρα αυτή την κουβέντα επειδή ακριβώς η ευτυχία μου βρίσκεται στα χέρια σου και στο τι θα επιλέξεις Jolene.
Jolene, Jolene, μη.. σε ικετεύω.. μη σε παρακαλώ, μη μου πάρεις τον άντρα μου! Jolene, Jolene, σε παρακαλώ μη μου τον πάρεις έστω κι αν μπορείς..

Έκτοτε η Dolly Parton συχνά εκμυστηρεύεται ότι με νύχια και με δόντια πάλεψε με την κοκκινομάλλα υπάλληλο για τον άντρα της. Κι απ' ότι φαίνεται νίκησε..


* Η ιστορία και μια ελεύθερη απόδοση του τραγουδιού "Jolene" (1974). Ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία της Dolly Parton. Γνώρισε πολλές δημοφιλείς εκτελέσεις. Ακούστε το εδώ από την Dolly Parton, εδώ από τους White Stripes (live) και εδώ από τη Norah Jones (live), που θα συμπεριλάβει διασκευή του τραγουδιού στο ερχόμενο CD της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου